A 12-es szám mm-ben jelöli a levegő porlasztóba áramlásának a keresztmetszetét. Jelenleg egy 50-es főfúvókával van szerelve, ami kb. megfelel a gyári minimum konfigurációnak. A tuningolás első lépéseként sokan lecserélik a 15-ös, vagy még nagyobb méretű porlasztóra. Odáig viszont nem mindenki jut el, hogy ez egy rendszer része, ahol nem csak a méret a lényeg, hanem az egyes elemek közötti összhang is meghatározó a teljesítmény szempontjából.
Mivel az eredeti állapot elérése (és ezen belül a teljesítmény maximalizálása) a cél, marad az eredeti porlasztó, legfeljebb kicsit finomítunk rajta, de erről majd később. Persze ebben a döntésben nagy segítségemre volt a teljes rendszer esetleges átépítésének várható költsége is. Jobb bele sem gondolni, én átszámoltam...
Ahogy már írtam, kizárólag a porlasztó állításával maximalizáltam korábban a Puch sebességét.
35 km/h volt a legnagyobb tempó, amit a szétszedés előtt elértem vele. Ezt viszont lényegében stabilan hozta az 1:50-es keverék mellett. Mértem a moped saját órájával és GPS-el is, mind ugyanezt az értéket adta.
Nem is rossz egy ilyen korú géptől és persze minden csak viszonyítás kérdése.
A puchshop.de most újított fel egy Puch City 25-ös gépet. Náluk a motorblokk is átesett egy korszerűsítésen. Korszerűbb, több portos hengert, magas kompressziójú hengerfejet kapott és gondolom újracsapágyazták az egész hajtást. Az így átépített gép szintén 35 km/h sebességre képes. (http://www.puchshop.de/catalog/blog.php)
Innen nézve jól állok és szerintem még vannak rejtett tartalékok a rendszerben
Az áhított cél a robogókra megengedett 45 km/h utazósebesség elérése. Ez a sebesség a Puch esetében még a biztonságos határon belül van, de már "haladós" a bringázáshoz képest is.
Első lépésben ismét szétszedtem a porlasztót, hogy alaposan
kitisztítsam.
A bowden bevezetésére és állítására szolgáló cső
cserére szorul, mert a porlasztó oldali menetéből le van törve kb. 1 cm. Az
ellenanya nem fér fel a megmaradt menetre, így nem lehet a csövet beállítani,
rögzíteni. A lötyögő cső mellett fals levegőt szív a rendszer, ami nem
kívánatos.
Íme az 50-es főfúvóka.
A szétszerelt állapot.
Nem véletlenül mondják, hogy a porlasztót bármikor aktuális és érdemes megtisztítani. Itt is van kosz benne bőven, nem is gondoltam volna, hogy ennyi...
Súber tű és az alátét, amivel az úszóház üzemanyag szintjét lehet állítani. A szint attól függ, hogy melyik rovátkába tesszük az alátétet.
Íme az a csavar amit korábban nem szedtem szét. Kár volt.
Nem véletlenül tettem a jelülést a csavar fejére. Az átmenő
furat irányát jelöli, ami így összeszerelt állapotban nem látszik. Most láttam,
amikor szétszedtem, hogy a két furat (a hatlapfejű csavaron lévő átmenő és a
csőcsatlakozó folytatása) amelyeknek egybe kellene esni, korábban nem estek
egybe :) . Ahhoz, hogy korrekt módon lehessen összeszerelni a porlasztónak ezt
a részét, meg kell jelölni a furat irányát a képen látható módon. A csavar
meghúzásakor csak így tudjuk ellenőrizni, hogy a furat és a csőcsatlakozó
azonos irányba állnak-e. Eltérés estén leszűkítjük a porlasztóba áramló
üzemanyag keresztmetszetét, ami ellátási problémához vezethet.
A szétszerelés előtti állapot kb. a teljes keresztmetszet
30%-át hagyta meg az üzemanyag áramlásához. Ez az egyik tartalék a rendszerben
:).
A főfúvóka alulnézetben.
Az úszó (valamilyen habosított anyagból van, így meglehetősen időtálló).
Súber tű helyzete a házban. A gázbowden végét a képen látható kettős átmérőjű furatba kell beakasztani összeszerelésnél. A ház belsejébe egy nagyobb átmérőjű rugó kerül, ami a bowden ellen dolgozik.
És ugyanez alulról. Itt látszik a perem, amibe beakad a bowden vége. A bowdent először át kell fűzni a nagyobb furaton, majd félretolni a kisebb átmérőjű rész felé, ahol a bowden végén lévő kis fém "gombóc" beakad a látható perembe. A házon lévő 24-es számnak van jelentősége, de erről is majd máskor.
Íme az összeszerelés. A bowden a rugó közepén fut be a porlasztóba és ott kell beakasztani a fent leírt módon a súber tű házába. Jól látszik a szívató funkcióját ellátó lemez és a hozzá kapcsolódó vezérlő tüske.
Levegő oldali nézet bekapcsolt szívatóval...
... és kikapcsolva a szívatót.
A szívató elvileg automatikusan kikapcsol az első
határozottabb gázadásra, mert maga a bowden húzza vissza a lemezkét. Tapasztalataim szerint ez a funkció nem 100%-os. Néha nem jön fel teljesen (kattanásig) a levegőkorlátozó lemez, de lehet, hogy ez
is csak beállítás kérdése. Majd ellenőrizni kell a végső
beállításnál.
A sebességen azonnal látni, ha a szívató kicsit is "rajta
marad". Ezt megelőzendő eddig az első saroknál kézzel is rásegíttettem a
kikapcsolására (a fekete rudat kattanásig fel kellett húzni).
Én meg egy "tízezret" fizettem egy "szerelőnek" és mégsem lett jó a porlasztó.Köszönöm a megosztást!
VálaszTörlés"Súber tű és az alátét, amivel az úszóház üzemanyag szintjét lehet állítani. A szint attól függ, hogy melyik rovátkába tesszük az alátétet.
VálaszTörlésEz a mondat, mindent elmond rólad! Fogalmad sincs arról, hogy mit hordsz össze. Az egész egy kontár okoskodása, aminek semmi szakmai alapja nincs.
"Súber tű és az alátét, amivel az úszóház üzemanyag szintjét lehet állítani. A szint attól függ, hogy melyik rovátkába tesszük az alátétet.
VálaszTörlésEz a mondat, mindent elmond rólad! Fogalmad sincs arról, hogy mit hordsz össze. Az egész egy kontár okoskodása, aminek semmi szakmai alapja nincs.
"Ahhoz, hogy korrekt módon lehessen összeszerelni a porlasztónak ezt a részét, meg kell jelölni a furat irányát a képen látható módon"
VálaszTörlésNa itt van még egy nagy hülyeség! Gratulálok! Hogy te ezeket hogyan hozod össze? Van tehetséged az biztos! Nézd át a dolgot, és rájössz, hogy a lyukas csavar és a háza között körbemegy az üzemanyag. Semmi köze annak a lyuknak merre áll. Állhat pont keresztben is.