2012. június 5., kedd

Döntöttem, belevágok

Hogy pontosan mibe is? No ez még nagy kérdés, de majd meglátjuk.

Régóta nézegettem a 35 év használatból adódó kopás és apróbb rozsda nyomokat. Ezek egyik oldalról jól állnak a kis PUCH-nak, ahogy az idős kori ránc is része az életnek. Másik oldalról viszont óhatatlanul folyamatos állagromláshoz vezetnek. Mivel úgy döntöttem megóvom az utókornak, ez nem jó jel és keresztezi a szándékaimat.
Első lépésben úgy gondoltam, hogy kihasználva a kézügyességemet, javítófestékkel állom útját a állagromlásnak és megtartom az eredeti fényezést. 
Nagy kérdés volt, hogy vajon milyen színű is a gép, mivel tudom javítani. Sajnos az eredeti színkódot sehol sem találtam meg, viszont egyik nap  az utcán sétálva felkaptam a fejem egy narancs színű, KIA Sportage gépkocsira. Néztem jobbról, néztem balról, majd arra jutottam, hogy ez "pont ugyanaz a szín". 

Nem volt lehetőségem egymás mellé tolni a két járgányt de a képek alapján bárki meggyőződhet, hogy nem is tévedtem nagyot:


KIA Sportage Techno Orange

Fellelkesültem, a próbához elmentem kikevertetni egy körömlakknyi mennyiséget a KIA színkódja alapján (D2A). Mivel a DuPont rendszere ismerte a kódot, ez nem jelentett problémát. 10 perc múlva a kezemben volt a festék, de pár nap múlva kerültem csak a moped közelébe. A kikevert szín a PUCH mellé téve elsőre  teljesen jónak tűnt, de...
Sajnos szembesülnöm kellett két, lényegében egymással teljesen összefüggő problémával. Az egyik a korabeli festékek tartóssága, a másik az UV sugárzás egyáltalán nem alábecsülendő hatása.  Naptól védett felületeken a javítási próba tökéletes eredményt adott, míg máshol nem lehetett szépen javítani a fakulás és a fakulásból adódó színátmenetek miatt. Mondjuk gondolhattam volna erre korábban is, de ami korábban fénytörésnek, csillogásnak látszott, az most hirtelen fakulásként mutatta magát.

Egy éjszakán át tűnődtem mitévő legyek. Mivel a javítás szándéka már gyökeret eresztett bennem és a gányolás szóba sem jöhet, így csak a "B" verzió maradt, mint egyetlen lehetőség.

Pár hete olvastam a puchshop.de oldalain, hogy szétkaptak egy régi, leharcolt állapotban lévő PUCH Maxi City-t, majd elvitték szemcseszórásra és újrafényeztették (képek: http://www.facebook.com/puchshop).

Gondoltam ez lesz a járható út nekem is. Találtam egy céget http://www.situs.hu/, ahol a leírások és referencia képek alapján kellő gondossággal, egy helyen el tudják végezni az összes szükséges munkafázist (szórás, alapozás, fényezés). Még a fázisonkénti fotózást is felvállalták, hogy meg legyen örökítve a folyamat.
Beszéltem velük telefonon és úgy döntöttem bizalmat szavazok nekik...

Ami ez után következett, az marad a következő bejegyzésre :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése