2012. július 1., vasárnap

Venni vagy nem venni

A korábbi képekből is látszott, hogy jó néhány alkatrész cserére, felújításra szorul. Íme egy kis ízelítő a megfáradt elemekből.

A kuka szekció:


Ezek még elég jól tartják magukat, tisztításra szorulnak:


A benzincsap a szűrő alapján cserére érett.
De mi az a három másik szűrőbetét? Azokat a tankból ráztam ki mielőtt szemcseszórásra vittem a gépet. Korábbi benzincsapok elhullott darabjai. Úgy látszik ez fogyóeszköz, de mindig marad belőle egy kis emlék is a rendszerben.


A kormány csapágyazásának elemei. A törött persely és az elhasznált csapágykoszorú.


Szintén elhasználódott műanyag perselyek az első teleszkópokból.


Lengővilla gumibetét elnyűve, de még nem teljesen tönkremenve. A csere azért indokolt. Annál is inkább, mert ehhez aztán sosem lehet többé hozzáférni.


Egyéb "csillogó" alkatrészek. Ugye nem dobnák fel a frissen fényezett vázat? Tisztogatásuk reménytelen, sosem vezetne eredményre. Csere!


Ahogy néztem, szinte minden alkatrész elérhető a neten. A minőség azonban nagy kérdés (volt). Ma már pontosan tudom, hogy mire számíthatok egy ilyen rendelésnél.

De kezdjük az elején...
A kipufogó mindenképpen cserére szorult, így rendelnem kellett. Mivel a szállítási költség jelenős, igyekeztem mindent beleszuszakolni egyetlen csomagba. Vagy tízszer futottam neki a kívánságlista összeállításának. A végösszeg láttán azonban rendre töröltem is a korábban már kosárba rakott tételeket.

Végül maradt minden, ami egyértelműen cserére szorult, ami nagyon a gép mélyén lapul és „nehéz” hozzáférni, illetve ami az újbóli beállításhoz szükséges mozgásteret hivatott biztosítani.

Íme a terjedelmes lista felsorolás szerűen:
- porlasztó: tömítés készlet, 6 db főfúvóka a későbbi beállításhoz (52-62 méretek), bowden bevezető cső
- légszűrő
- kipufogó és cseretömítés a szivarcső csatlakozásához
- motorblokk tömítések: hengerfejtömítés, talptömítés, kipufogó és levegő beömlő tömítés, olajbetöltő és leeresztő tömítések
- kormány perselyek és csapágykoszorúk, krómozott záróanya
- benzincsap
- pedál: tengelyhez persely és pedálék (perselyt bebuktam, mert nem volt raktáron)
- PUCH Maxi-s matrica a tankra
- lengőkar gumibetét
- szabadonfutó fogaskerék
- láncfeszítők
- kihajtásra egy nagyobb fogszámú kerék (a gyári 13 fogú az új 15 fogú)
- műanyag perselyek az első villába
- fékfeszítő rugó
- kitámasztó láb rugója
- gumiköpeny és új belsők mindkét kerékre
- tanksapka
- Brisk N15 gyújtógyertya (azt mondják ez „A” gyertya az ilyen kis kétütemű jószágokba)
- üzemanyag szűrő és cső
- gumiharang Magura fékkapcsolóra
- rozsdamentes csavarok
- krómozott alkatrészek: csomagtartó, lábtartó
- küllőkészlet az első és hátsó kerékhez, kerékcsapágy-golyók, lítium bázisú csapágyzsír

Szerszámok:
- lendkerék lehúzó (speciális célszerszám)
- dugattyú stopper (felső holtpont megjelöléséhez)
- üveggyertya (porlasztó benzin - levegő keverékének beállításához)
- nyomatékkulcs (minden csavarra meg van adva a meghúzási nyomaték a szerviz leírásban)
- gyújtásbeállító lámpa (előgyújtás értékének pontos beállításához)

A csomag pár nap alatt rendben megérkezett. Hurrá, kezdhetjük összerakni!

Hogy ne csak rozsdás alkatrészekkel szolgáljak, íme a visszaszerelt lengőkar az új gumibetéttel és az új rozsdamentes csavarokkal. 

Előtte:


Utána:


Van egy kis különbség...

Azért nem minden klappol teljesen, de ne rontsuk el a rendelés és a csillogó, villogó alkatrészek kicsomagolásának örömét. Az maradjon legközelebbre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése