2012. július 12., csütörtök

Újra kerék a kerék

A sok szöveg helyett most ismét inkább képek jönnek, kicsit before/after stílusban.

Régi küllők lebontása. Egyszerű és gyors művelet volt (a felni belső oldala felől egy csavarhúzógéppel).


A teljes kifűzés előtt azért készítettem egy fotót arról, hogy miként vannak (egymáshoz képest) átbújtatva a küllők az agyon. Ez még a tisztítás előtti állapot.


És mindez tisztítás után belülről a fékpofák felől.


illetve kívülről, a szabadonfutó oldaláról nézve.


Képek a hátsó féklapról tisztítatlanul...



... illetve megtisztítva és visszaszerelt fékpofákkal.




Első agy tisztítás előtt...



... és után





Első féklap tisztítás előtt...



.... utána



A kilométeróra meghajtása.

Erről csak tisztított kép van. Amikor leszereltem, csak úgy ropogott benne a gépzsírba ragadt homok. Kézzel alig lehetett körbeforgatni. Most szépen finoman jár, már csak újra kell "zsírozni", hogy így is maradjon.


A tengelyek? Mint egy kerékpárnál. Mondjuk kissé el voltak görbülve, de orvosoltam a kérdést. Kénytelen voltam, mert ugye a 11-es méret nálunk nem létezik :).


A mágnese "varázspálca".
Senki ne kezdjen csapágygolyókkal való bíbelődésnek e nélkül! Igyekeztem nem szanaszét gurítani a sok kis golyót (az első és hátsó tengelyek csapágyazását adják), de reménytelen. Mindig lesz olyan renitens, amelyik szökni próbál. Elég egy óvatlan mozdulat és már kúszunk is a földön...
Ilyenkor egy halk koppanás a távolban (szitkozódás ízlés és vérmérséklet szerint), majd lehet hason csúszva keresni merre is gurult a kis beste. A mágneses pálcával pásztázva a célterületet, egy finom koppanás jelzi a kapást. Megtaláltuk!  


A csapágygolyók helye Lítium bázisú, direkt erre való zsírral kibélelve. Ide kell "beleragasztani" egyesével a golyócskákat. Itt is jó szolgálatot tesz a varázspálca.


Csapágygolyók szép rendben a zsírágyban. Ha mindkét oldal megvan, akkor mát mehet bele a tengely.


Az új küllők a hibás anyákkal. Ezek helyett kaptam újakat.


Az újrafűzés első lépése. Milyen jó, hogy korábban lefotóztam a rendet...


Az első kör lazán a felnire csavarozva.


Az összes küllő befűzve, mindenféle feszítés nélkül. Az agy még "gatyásan" lóg.


És a centírozott állapot.


Az új belsők...


... és a külső abroncsok.


Még hogy Schwalbe, made in Germany :). Persze a rátűzött címke alapján az, de a gumira egész más van írva. Gondolom vettek egy gyárat/márkát és még nincs meg az új vulkanizáló minta... Mondjuk a minőségen az új minta sem sokat változtatna... Azért nem is olyan rossz.



Gondoltam dobjuk fel egy kicsit a fekete gumit, így rendeltem a kínaiaktól Tyre Marker filcet (üveggyöngyért).

Íme a végeredmény a fehér betűkkel, közelről (Swallow = Schwalbe???) ...


.. és az összhatás. Zsííír!


Ahogy írtam a címben, újra kerék a kerék, ráadásul mind a kettő. Jó sok idő elment rájuk, de megérte.


Lehet visszaszerelni a vázba!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése