Melyik elem beszerzésével volt a legtöbb (néhol megoldhatatlan) problémám? Igen, a csavar!
Döbbenet, de a csavarok és az alátétek rengeteg töprengésre és tisztogatásra adtak okot és lehetőséget. Korábban azt gondoltam, hogy a maroknyi csavarommal besétálok Budapest egyik legnagyobb csavar szaküzletébe és jó minőségű, rozsdamentes csavarokra cserélem a korábbi rozsdás kupacot.
Ízelítőnek:
A sztenderd 6-os, 8-as csavarokkal nem is volt baj. Amikor viszont elővettem a 7-es imbuszfejű, vagy a 11-es, netán a 8-as finommenetű csavart, ahol a csavar szárának a középső részén nem lehet menet és ráadásul önzáró, finommenetes, rozsdamentes anya is kellet volna rá, akkor megállt a tudomány és jött a válasz nincs, nincs és nincs…
Alátétek terén is tudtam olyat mutatni, amit még sosem láttak, mint például a rugós hézagoló alátétet. Bőven volt még hasonló, fogós kérésem...
Még jó, hogy minden régi csavart gondosan eltettem, állhattam neki az alapos megtisztításuknak.
Ekkor ért a következő meglepetés. A sarat és az egyéb oxidációs nyomokat eltávolítva kiderült, hogy szinte mindenhol az eredeti csavarok voltak a kis PUCH-ban. Hogy honnan tudom? Az a végén kiderül :)
Így már értető, hogy 35 év után miért lehetett gond nélkül szétszedni mindent úgy, hogy nem a csavarok feje nyíródott el a feszegetés közben.
Ezután azokra a helyekre, amelyek nincsenek nagyon szem előtt, de fontos a jó minőségű kötés és persze nem kaptam új, az eredetivel megegyező minőségű csavart (pl. a motortartó csavarok), mennek vissza az eredeti, megtisztított és a lehetőségekhez képest kifényesített csavarok.
Ezután azokra a helyekre, amelyek nincsenek nagyon szem előtt, de fontos a jó minőségű kötés és persze nem kaptam új, az eredetivel megegyező minőségű csavart (pl. a motortartó csavarok), mennek vissza az eredeti, megtisztított és a lehetőségekhez képest kifényesített csavarok.
A rövid mese tanulsága? A régi néha többet ér mint az új, főleg ha az új beszerezhetetlen!
ui.:
Ha a beszerző körút előtt kicsit alaposabban átböngésztem volna a PUCH Spare Parts Manual-t, akkor még időben észrevettem volna, hogy az utolsó csavar is szerepel benne, mégpedig szabvány szerinti jelöléssel megadva.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése