2012. május 16., szerda

Csere dilettáns módra

Aki olvasta a Totalcar oldalain nemrégiben megjelent motorvásárlási tanácsokat, az képzelje el az ott leírtak ellenkezőjét, az történt. Valójában nem volt "gépátvétel". No nem dafke hagytam figyelmen kívül az általam is nagyra becsült srácok tanácsait, csak éppen a csere pár évvel korábban lezajlott, mintsem az említett cikket megírták.
Két elvárásom volt akkoriban a nem éppen fiatal géppel szemben. Az általános kondícióról a fénykép alapján is meg lehetett győződni. Egyáltalán nem volt leharcolva, sőt! A másik elvárásom csak annyi volt,  hogy beinduljon. Ez is teljesült, legnagyobb meglepetésemre "pöccre" indult.
Az üzlet létrejött, hurrá van egy mopedem!
Most, hogy elment az eladó (mikor máskor) nézzük meg mit is vettünk.
Körbejártam párszor és ezt azt lefotóztam rajta, mintegy állapotfelmérés jelleggel. Íme az első közeli képek:
 Bing 12-es porlasztó.

 Olajos sár és enyhén horpadt kipufogó.

 Még több olajos sár.

 A porlasztó ránézésre nincs rossz állapotban.

Első kerékagy, semmi extra.

 Kormányzár és lötyögő kormányoszlop.

 Hátsó kerékagy és láncfeszítő (átlagosan kopottas, rozsdás).

Első lánckerék, feszes lánc, ocsmány módon, szakszerűtlenül "hegesztett" kipufogó.

  Ki tudja mennyi lehet benne valójában

 Működés képtelen fékkar

Szigetelő szalaggal "rögzített" bowden.

A gyertyát én vettem ki, körülötte olajos sár mindenhol. Dekompresszor szelep funkció nélkül, láthatóan hiányosan.

Tisztán látszik, hogy leginkább csak használva volt. A nagy zakózások elkerülhették a mindenkori tulajt. Csak kisebb esések látható zúzódás nyomai fedezhetők fel itt-ott, de semmi érdemi deformáció. Tisztességes karbantartást jó ideje nem látott, így alaposan rászolgált a gondoskodásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése